Zon, zee, strand, feesten, genieten, the good life - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Ilse Kronenburg - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, feesten, genieten, the good life - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Ilse Kronenburg - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, feesten, genieten, the good life

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 Oktober 2013 | Indonesië, Sumatra

Heeee!

Daar ben ik dan EINDELIJK weer! Ik hoop dat ik voortaan wat makkelijker verhalen kan posten. Mijn telefoon werkten heel slecht dus heb ik besloten om een tablet te kopen.

Waar was ik gebleven met mijn verhaal!? Volgens mij was had ik als laatst verteld over onze avonturen in Khao Sok.

Woe 11 sept zijn we naar Koh Phi Phi gereist. We werden bij ons hotel opgehaald door een busje. Op een soort station (niet te vergelijken met in NL) werden we afgezet, in Krabi. Hier hebben we een super aardige Thai ontmoet. Echt zitten lachen, hij werkten daar. Na een uur werden we opgehaald door een bus en werden we naar de pier gebracht. Hier hebben we de boot naar Koh Phi Phi gepakt. Het was super slecht weer op dat moment, dus de boot schommelde heel erg op en neer. Heel veel mensen werden ziek. Toen we aankwamen regenden het nog steeds. Iemand van het hotel kwam ons ophalen. Ofja onze spullen werden in een kar gedaan en wij volgden hem. Het goot er echt uit. Wij de grootste lol, we gaven er niks meer om. Helemaal doorweekt en gewoon recht door de grote plassen haha. Chagerijnig zijn, kennen Mo en ik niet!

Koh Phi Phi was echt geweldig! Het is echt zooo mooi daar. Een klein deel is maar bewoond, er rijden geen auto's, alleen maar smalle straatjes en een geweldige sfeer. We hebben een dagtrip met een boot gedaan. Van het ene mooie strandje naar het andere. Op een eilandje zaten allemaal aapjes. Onze gids had fruit meegenomen, dus de aapjes kwamen allemaal naar ons toe. Super leuk! We hebben 2x gesnorkeld. De eerste keer was heeel gaaf. Super veel mooie vissen gezien en koraal. Echt leuk en mooi om te doen. De 2e keer was vrij eng. Net voor we het water in gingen zagen we een enorme kwal zwemmen. Nou daar hadden wij het dus echt niet op. Maar aangezien Mo en ik onze angste hier aan het overwinnen zijn, moesten we wel. Er was ook een ander Nederlandse meisje bij. Met zijn 3e zijn we als een gek naar het stuk waar je kon snorkelen gezwommen. Volgens mij heb ik nog nooit zo snel gezwommem:p. Eenmaal daar was het echt ge-wel-dig! Onze gids had rijst die over was van de lunch meegenomen en deze gooiden hij heel de tijd in het water. Echt OVERAL om je heen zaten de vissen. Ze zwommen gewoon tegen je duikbril aan. Zooo gaaf! Op het begin wel een beetje raar, maar het was echt een super ervaring! Toen we terug op de boot waren, vertelde jongens die na ons wilden gaan dat er toen een super grote kwal zwom. Die zwom dus net achter ons....

Het was echt heerlijk op de boot. Lekker voor op de boot liggen, in het zonnetje. Aan het einde hebben we een super mooie zonsondergang bekeken op de boot. Echt prachtig! Ik besef echt zooo vaak dat we het zoooooo goed hebben en heel veel geluk hebben dat we dit mee mogen maken.

Ook hebben we heel wat afgefeest op Koh Phi Phi! De strandfeesten zijn echt super. Lekker dansen, los gaan en heel veel mensen ontmoeten! We zijn echt verliefd geworden op dit eiland! We zijn hier 5 nachten gebleven terwijl het eigenlijk niet eens op de plannig stond!

Maandag de 16e (ik moet de datums echt terug zoeken, want ik heb echt geen besef meer van dagen en datums:p) zijn we naar Koh Samui gereist. Het was een lange reis, boot, bus, bus, boot, bus. Na ong 12 uur reizen kwamen we aan. We hebben een hostel gezocht en zijn toen even rond gaan lopen en hebben langs de weg iets gegeten, bij een kraampje. We waren best wel moe na het reizen en Mowena had hoofdpijn, dus zijn we die avond niet meer op stap geweest. De volgende dag zijn we op zoek gegaan naar een mooi strand, dit viel daar nogal tegen dus besloten we om bij het zwembad van ons hostel te gaan liggen. Een heerlijk privé zwembad, er was verder niemand. Echt zo fijn om met die warmte hier in het water te kunnen springen. Na een ontspannen middag zijn we naar het centrum gelopen. Hier hebben ze allemaal kraampjes waar ze vanalles verkopen. Wij weer de grootste lol gehad! Ze hebben bijna nergens een pashokje dus als wij een shirtje wilden passen dan deden we dat gewoon snel in het kraampje. Na lekker geshopt en rondgeneust te hebben zijn we bij een restaurantje gaan eten. Daarna terug gegaan naar ons hostel om ons op te tutten en toen op stap. Eerst dachten we dat het niet veel zou worden. Wij ergens iets drinken. Al snel wat staan kletsen. Een aantal jongens wisten een leuke club. Dus wij mee. Nou we hebben echt een super avond gehad. Mo en ik hebben alleen maar staan dansen, helemaal los gegaan!

De volgende ochtend was iets minder leuk, haha. Half brak zijn we op weg gegaan naar Koh Phangan. Door een bus opgehaald, toen met de boot en op Koh Phangan met een soort truck waar je achter in zit zijn we naar ons hostel gebracht. Hier hadden we in Nederland al iets gereserveerd omdat het met de Full Moon Party heel druk is op het eiland. Koh Phangan is nogal berg op berg af dus er rijden geen gewone auto's. We hadden een mooie kamer, op een super locatie. Lekker aan zee, mooi uitzicht! Na onze spullen gedropt te hebben zijn we lekker op het strand gaan liggen. 's Avonds zijn we met een aantal jongens die we al eerder hadden leren kennen naar een jungleparty geweest.

De volgende dag wilde we eigenlijk een scooter huren, maar het regende. Die avond was de Full moon party. Wij een fel gekleurd jurkje gekocht en een potje bodypaint. Voor dat we gingen hadden we elkaar al wat beschilderd. Samen met 2 andere Nederlandse meiden, die in het zelfde hostel zaten, hebben we een taxi gepakt naar het stap gedeelte. Van hun kregen we nog een aantal andere kleuren bodypaint. Op straat hebben we elkaar nog helemaal vol gekliederd. Super veel mensen kwamen langs en vroegen of we hun ook wilden beschilderen. Dus wij hebben ons lekker uitgeleeft en de grootste lol gehad. We hebben onze roeping denk ik gevonden :p.Daarna naar het grote feest. Echt zoooooo veeeeel mensen op het strand! We hebben gedanst en gedanst en gedanst:p. Het was een heel gaaf feest, maar we vinden de kleinere feestjes toch leuker. Nu moet je echt bij elkaar blijven anders ben je elkaar meteen kwijt.

De volgende dag hadden we niks geplant. Lekker een lui dagje na zo'n stapavond. Aan het strand gelegen en in een hangmat (heeeeerlijk, ik wil er thuis ook een!) gelegen. 's Avonds zijn we bij ons hostel gebleven. Daar iets gegeten en lekker zitten kletsen. Zaterdag 21 sept. wilden we eigenlijk met de boot naar Koh Tao gaan, maar alle boten zaten al vol. Dus hebben we voor zondag een plekje gereserveerd.

Zaterdag zijn we naar een ander hostel gegaan, deze was meer in het centrum. Na lang denken, durfden we het aan om een scooter te huren. We hebben hier zo veel backpackers met wonden gezien! Dus hadden een beetje schrik gekregen. Nou we hadden er geen spijt van. Echt heerlijk om op een scootertje rond te rijden. Gaan waar en wanneer je wilt! We zijn naar een waterval geweest en bij een paar mooie strandjes. In Thailand toeterd iedereen voor je een bocht in gaat als je kan het tegemoet komend verkeer niet zien, dus wij hebben ons goed aangepast en lekker heel de dag getoeterd.

We wilden naar een strand die heel mooi bleek te zijn. Komen we na berg op berg af rijden bij een soort afgrond uit. Nou daar konden we dus niet door. Wij de weg gevraagd, moesten we bijna helemaal terug naar het zuiden van het eiland en dan via een andere weg weer omhoog. Nou die andere weg was inderdaad ANDERS. Jeetje er was alleen maar zand, modder en stenen. Soms echt super eng. We zaten op één scooter en soms moest Mowena gewoon afstappen omdat ik er anders niet door kon rijden. Achteraf was het wel heel gaaf, maar op dat moment toch wel eng. Als we mensem onderweg tegen kwamen keken ze ons ook zo raar aan. Ze zullen wel gedacht hebben, wat doen die 2 blanke meiden hier op een scooter?! Haha.

's Avonds zijn we op het strand iets gaan drinken en niet al te laat gaan slapen. De volgende ochtend hadden we al vroeg de boot naar Koh Tao. We kwamen al op tijd aan, dus na dat we een kamer gevonden hadden zijn we weer een scootertje gaan huren. Er ging een Duits meisje met ons mee, echt weer een heerlijke middag gehad. Mooie strandjes, zandpaden, lekker weer, mooie uitzichten, heerlijk! 's Avonds gingen we naar een strandtentje. Hier was een vuurshow. We waren met het Duitse meisje en een Duitse jongen. Eerst gezelligs zitten kletsen, maar de muziek was zoooo goed dat we wel moesten dansen. We hebben echt een super avond gehad! Eindigend in een poolparty! Hahah.

De volgende dag was het weer erg warm en we hadden wel iets geleden van de vorige avond dus hebben we een stranddag gehouden. Heerlijk in het zonnetje liggen slapen, lekker afkoelen in de zee. Wij hebben niks te klagen hier!

's Avonds lekker langs de weg gegeten. Bij verschillende kraampjes iets kopen en aan het einde van de weg heb je mooi genoeg gegeten. Super lekker en goedkoop! Die avond zijn we naar een castleparty geweest. Weer een leuke stapavond gehad.

Dinsdag 24 sept zijn we weer naar Bangkok gereist. Eerst de boot en daarna 7 uur in de bus. Gelukkig hadden we best fijne plaatsen. In Bangkok een hostel gezocht en toen nog ergens iets wezen drinken. Onze laatste dag in Thailand. Erg raar, we hebben het zoooo erg naar ons zin gehad en dan ga je weer weg. Maar van de andere kant hebben we ook weer heel veel zin om naar Indonesië te gaan!

Woensdag 25 sept zijn we naar Sumatra gevlogen. Op het vliegveld kwam iedereen, maar dan ook echt iedereen, op ons afgelopen, iiiieeeeeeee! Wij snel doorgelopen uiteindelijk bleef een taxichauffeur volhouden en wij met al onze afding kunsten (die we in Ghana hebben geleerd) tevoorschijn gehaald en uiteindelijk NATUURLIJK onze zin gekregen :D haha.

We hebben nu 2,5 week door Sumatra gereist en vliegen morgen naar BALI! Ik vertel jullie snel over onze avonturen in Indonesië! Het lijkt net of we hier ook alweer zo lang zijn. We hebben ook al zo veel gezien en meegemaakt! Het reizen bevalt nog steeds zoooo goed. Mo en ik vermaken ons prima! Nu gaan we lekker genieten van Bali!

Bedankt voor alle lieve racties en berichtjes! Super leuk!

Heel veel liefs vanuit het mooie Indonesië

• 13 Oktober 2013 - 00:18

Ada :

Heb van je belevingen genoten. Veel plezier. Liefs Ada

• 13 Oktober 2013 - 15:33

Anita:

Hee Ilse en Mo,
    Wat een geweldige tijd maken jullie mee, kei gaaf dat jullie zoveel doen en vooral wat je allemaal gezien hebt. Ik vertelde gisteren nog tegen jullie mam dak het zo knap vind dat je alles doet, het scooter rijden, op een olifant, overal opaf stappen. Brrrrr ik zou het heel spannend vinden. Maar het is wel een geweldige ervaring voor je, dat ga je nooit meer vergeten. Al je foto's op Facebook zitten kijken, heel erg mooi. Kon je bij de kraampjes met al die mooie sieraden gewoon doorlopen, mooi joh al die kleuren. Ga nog heel veel genieten, ik blijf je verhalen lezen, kei leuk. Dikke kus,

• 13 Oktober 2013 - 16:40

Hilde:

Kusjes voor jou!! Klinkt als een super tijd Ils, geniet enjoy, plaiser en maak herinneringen!!

• 14 Oktober 2013 - 15:01

Esther:

Ha nichtje,
    Leuke verhalen en het woord "genieten" hoef je aan jouw niet uit te leggen :-). Nu is dat daar in het verre oosten ook niet zo moeilijk hè. Hahaha.
    En nu op naar Bali...... ben echt heel benieuwd wat je daar gaat beleven. Exact een jaar geleden waren wij daar ook aan het "genieten" en ik wil er zo weer heen....... een herinnering om nooit te vergeten. Het gaat zoooooooooo snel allemaal....... Dusssss.......... :-).
    Komt goed met jullie!
    Veel plezier en groetjes.
    xxx Esther

• 16 Oktober 2013 - 22:24

Hennie:

Hey die Ilse,
    Wat 'n avonturen beleef jij toch weer. Echt genieten volgens mij. Je beschermengeltje heb je toch zeker altijd bij je hè, want je bent zover weg. Groetjes je tante Hennie en ome Toon.

• 22 Oktober 2013 - 10:29

Ad En Henriette:

Lieve Ilse
    Heb je verhaal gelezen{GEWELDIG},maar blijf natuurlijk helemaal op de hoogte van je moeder.
    Wat een super cadeau dat fotoboek was meteen helemaal jaloers, heb er nu ook een besteld.
    Ilse blijf lekker genieten, hopelijk spreek en zie ik je weer snel.
    Heel veel liefs Ad en Henriëtte

• 22 Oktober 2013 - 18:07

Esther V T:

Hee lieve Ilse,

wauw! echt leuke verhalen ilse. Ik ben zo blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Geniet ervan!

Geniet ervan!
    xxxxxxxxxxx Esther

• 30 Oktober 2013 - 13:52

Maaike V/d Wijdeven:

Wauw Ils, weer zo'n mooi verhaal!!
    Geniet er nog de komende tijd van meid.

Kusjes, Maaike

• 14 November 2013 - 19:35

Carlijn:

Wat een super verhaal meis, leuk ok te lezen dat jullie zoveel genieten!!

• 12 Januari 2014 - 14:59

Ad:

Leuk al die verhalen, ik ben jaloers op je. Ik stuur je ook even een mailtje.