Thailand, Bangkok, Kanchanaburi, Khao Sok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Kronenburg - WaarBenJij.nu Thailand, Bangkok, Kanchanaburi, Khao Sok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Kronenburg - WaarBenJij.nu

Thailand, Bangkok, Kanchanaburi, Khao Sok

Blijf op de hoogte en volg Ilse

17 September 2013 | Thailand, Bangkok

Heeeee allemaal!!!

Daar is mijn eerste verhaal dan EINDELIJK!! Het gaat toch iets lastiger dan ik had gehoopt. Had mijn verhaal al op mijn telefoon getypt, maar het plaatsen lukten niet. Dus ga het nu in een internetcafe overtypen. Iedereen nog heel erg bedankt voor alle kaartjes, cadeautjes en bijdragen!!

Maandag 2 september was het dan eindelijk zover. Onze reis kon beginnen. Na het afscheid nemen van onze ouders op schiphol vlogen we om 14.15 uur. Het was een vrij lange vluchten. Na 11 uur kwamen we aan in Bangkok. In Thailand is het 5 uur later, dus we hadden een nacht overgeslagen. We hadden allebei bijna niet geslapen.

Op het vliegveld hebben we onze eerste Thaise Bath gepind en hebben toen de trein richting ons hotel gepakt. Het was even zoeken, maar na wat rond vragen hadden we het gevonden. Na een half uurtje moesten we uitstappe. Wow meteen een klap in je gezicht, zo warm. Snel mijn trui uit en opzoek naar een taxi. Je moet hier echt zeggen dat je de meter in de taxi aan wil hebben, anders vragen ze veel te veel.

We kwamen om 9.00 uur al aan bij ons hotel. Eigenlijk mochten we pas op onze kamer vanaf 14.00 uur, maar hier deden ze gelukkig niet moeilijk over. Wij blij! Na onze spullen gedropt te hebben zijn we wat rond gaan lopen en iets te eten en drinken gekocht. Om 11.30 uur waren we toch wel erg moe en zijn we 3 uurtjes gaan slapen.

Bangkok is echt een grote drukke stad. Er is hier heel veel verschil tussen arm en rijk. Je ziet hele dure en luxe gebouwen en echte krotjes. De Thaise mensen in Bangkok zijn niet echt vriendelijk en behulpzaam. Ze proberen je allemaal op te lichten en zijn snel geirriteerd. Dat is wel jammer.

We wilden dinsdag middag naar King Palace dus hadden een taxi aangehouden. Hij bracht ons naar een afgelegen loketje. We hebben een rondvaart genomen en wilden daarna naar King Palace. Volgens mij zijn we zwaar opgelicht. Maar goed, daar hebben we weer van geleerd. De rondvaart stelde niet super veel voor tot dat we een krokodil zagen. Even schrikken! Na een uur werden we in de buurt van King Palace afgezet. Komen we daar aan, blijkt het al dicht te zijn, hahah. We zijn toen maar naar de Big Buddha gegaan.

Die avond zijn we iets gaan drinken in Koh San Road (DE backpackers straat). We hebben echt een super avond/nacht gehad. Een hoop mensen leren kennen en lekker gedanst! Andere backpackers praten snel met je en je zit zo met een hoop mensen op het terras. Ideaal om zo van iedereen tips te krijgen. Iedereen is zo enthousiast over Thailand, dus dat komt wel goed met ons.

Woensdag hadden we ons helaas enorm verslapen. Ik had mijn wekker gezet, maar mijn telefoon was uitgevallen. Om 15.00 uur werden we wakker... Oeps weg dag. We zullen de slaap wel nodig hebben gehad.

We zijn snel opgestaan, helaas weer te laat om naar King Palace te gaan. We hebben toen besloten om naar China Town te gaan. Het was net of je door China liep. Overal kraampjes met eten enz. We hebben wat rond gelopen, wat fruit gekocht en zijn toen weer terug gegaan.

Woensdag avond hadden we met een vriend van Mowena afgesproken. Hij loopt stage in Bangkok. Samen met nog een ander meisje van zijn opleiding zijn we iets gaan drinken. Erg gezellig en leuk om Nederlanders te spreken. Rond 24.00 uur zijn hun weer gegaan omdat ze de volgende dag allebei stage moesten lopen. Wij hadden afgsproken met een aantal jongens die we de vorige avond ontmoet hadden. We wilden het eigenlijk niet te laat maken, maar dat was helaas behoorlijk mislukt. Weer een erg gezellige avond op Koh San Road. Overal muziek, mensen op straat aan het dansen, echt een leuke sfeer!

De volgende ochtend zijn we al vroeg naar Kanchanaburi vertrokken. Wij met een taxi naar het treinstation, bleek dat de trein pas om 14.00 uur vertrok. Hmm daarvoor waren we niet zo vroeg opgestaan. Dus zijn we uiteindelijk met een busje gegaan. Jeetje wat een reis, Mowena en ik waren allebei zo brak en misselijk... beetje te goed gefeest:p (de volgende keer toch maar iets eerder naar bed).

Na 2 uur rijden kwamen we aan in Kanchanaburi. De chauffeur zei dat we er waren en dat we er uit moesten. Dus wij uit dat busje met al onze tassen. Daar stonden we dan, ergens midden op straat. Haahha we lagen helemaal dubbel. Ze hadden een foto moeten maken van hoe we daar stonden. Helemaal brak, geen idee waar we waren.

We hadden in de Lonely Planet gezien dat je in drijvende houten hutjes kon slapen op de rivier. Dat leek ons wel heel gaaf, dus daar zijn we naar toe gegaan. Je kon uit een luxe huisje of een simpel houten hutje met matras en ventilator kiezen. Omdat we echt willen backpacken, hebben we voor het goedkope hutje gekozen. (Volgens mij beginnen we al aardig op backpackers te lijken).

Het was heerlijk rustig daar en we hadden prachtig uitzicht over de rivier. Dat was wel even fijn na zo'n drukke stad. Die dag hebben we lekker niks gedaan. Er zaten nog 2 Nederlandse jongen waar we een aantal keer mee hebben zitten kletsen. Ook hebben we nog even een middagdutje gedaan. Toen ik wakker werd, zag ik allemaal hele kleine beestjes over mijn backpack lopen. Even later zag ik ze ook op de grond, op ONS BED en op MEZELF!! Iiiiieee, ik snel Mowena wakker gemaakt en naar de receptie gegaan. Gelukkig waren ze hier super vriendelijk en kwam er snel een man met insectenspray. Hij heeft echt heel ons hutje ondergespoten. Het rook er daarna nogal chemisch, maar altijd beter dan al die beestjes in je bed.

's Avonds pas laat zijn we op zoek gegaan anar een eettentje (Mo en ik eten elke avond pas vrij laat, rond 21/22 uur). We hadden een super leuk tentje gevonden en lekker gegeten. Echt heerlijk om te kunnen doen wat je wil en wanneer je maar wil! Als je geen zin hebt, dan doe je het gewoon niet, echt een relaxt leven!

Mowena en ik denken over bijna alles het zelfde (af en toe tot eng toe) en het is echt super super gezellig, we lachen wat af samen.

Vrijdag hadden we een dagtour geboekt. Ook wel eens fijn om voor een dagje niks zelf te hoeven regelen. We werden 's morgens opgehaald bij ons hostel. Er waren nog 9 andere mensen die ook de tour gingen doen. Allemaal mensen van rond onze leeftijd. Er zaten 4 Nederlanders bij, erg gezellig! We zijn eerst olifant gaan rijden. Ik vond het op het begin best wel zielig. Als ze niet luisteren of snel genoeg gaan dan worden ze geschopt of geslagen... Uiteindelijk is het toch wel een mooie ervaring om boven op zo'n groot beest te zitten. Vooral toen we op zijn nek/kop mochten zitten. Echt apart, je moet goed vast houden want je schud behoorlijk op en neer.

Na de rit op de olifant gingen we op een bamboevlot over de rivier varen. Dit stelde niet zoveel voor. Wel was het uitzicht super mooi. Met een busje werden we daarna opgehaald en ignden we naar de Erawan Waterfalls. Echt heel mooi! De waterval heeft 7 verdiepingen die allemaal in elkaar overlopen. We mochten daar zwemmen. Ze hadden van te voren al gezegd dat er grote en kleine vissen zitten. De grote bleven uit je buurt, maar de kleine 'kussen' je voeten en benen. We hadden zo veel zin om te zwemmen dat we dat even vergeten waren. Hahahah Mowena schrok zich kapot en ik daarna ook. Dat vonden we maar niks. Een jongen vertelde dat je moet blijven bewegen en dat ze dan van je af blijven. Dus wij vanuit een rots het water ingesprongen, zodat we niet terug konden, en als een stel spastische rond gezwommen:p hahah. Wel was het super gaaf dat je bij een rots naar boven kon klimmen en dan naar beneden kon glijden via de rots. Wel je bikini goed vasthouden:p.

We zijn die dag ook nog naar the dead railway geweest. Deze is heel bekend van de oorlog. We zijn een stuk met de trein meegereden en zijn daarna naar de River Kwai Bridge geweest.

Ondertussen met de rest gezellig gekletst, echt een super leuke dag gehad!!

's Avonds zijn we weer lekker wezen uiteten. Erg gezellig en weer zijn best gelachen met zijn 2e! Het regende dus wij met poncho's aan naar een restaurantje. Hahah we hebben er een foto van gemaakt, want anders zou niet iedereen ons geloven dat wij zo over straat zijn gegaan:p (backpackstyle).

We hadden onze Lonely Planet meegenomen naar het restaurantje om de planning een beetje te bekijken. In Nederland hadden we eigenlijk bedacht dat we ook naar het noorden, naar Chiang Mai, wilden gaan. Nu we hier zijn blijkt het toch wel allemaal veel te zijn in 3 weken en hebben we geen zin om te haasten, dus hebben we besloten om het noorden te schrappen.

Na het eten hadden we wel zin in een massage. En wat doe je dan, dan neem je een massage hahha. 1 Uur voor 3,50 euro!

De volgende ochtend zijn we weer terug gereist naar Bangkok. We schommelde nog steeds een beetje, doordat we op het water hadden geslapen. 's Middags zijn we naar een overdekt winkelcentrum geweest. Woooow echt zoooo enorm groot. Ze hebben daar echt alles! Die avond zijn we op stap gegaan met die vriend van Mowena en een vriend van hem. We zijn gaan stappen in een club in een wat rijker gedeelte. Wat hebben we weer een super avond gehad. Het uitgaan is hier zooo leuk en je leert zo makkelijk mensen kennen.

Na een paar uurtjes slapen werden we zondag ochtend weer wakker van onze wekker. We zijn toen naar de weekend market gegaan. Dat is een super super super grote markt waar ze alles verkopen. Als je alles wil zien heb je wel een paar dagen nodig.

Zondag om 18.00 uur vertrokken we naar Khao Sok National Park. Na 30 verschillende houdingen om te slapen kwamen we om 4.00 uur aan in Sura Thani. Hier moest iedereen uitstappen en vanuit daar zou je met een ander busje weer naar Khao Sok gebracht worden. Even navragen of we wel goed zaten. Ja het klopte allemaal en het busje kwam om 8.00 uur. WAT??!! Dan moeten we nog 4 uur wachten... Overal stonden stenen bankjes en stenen tafels. Mo en ik zijn op een tafel gaan liggen en hebben een trui als kussen gebruikt. We zijn allebei gewoon in slaap gevallen, hahah wij slapen overal!

Maandag rond 10.00 uur kwamen we eindelijk in Khao Sok aan. Van mijn vriendinnen had ik een tip gekregen om naar Morning Mist Resort te gaan. Bedankt meiden! Echt heel mooi, prachtig uitzicht over de bergen en een zwembad! Wij natuurlijk meteen een duik genomen, heerlijk! Het is hier behoorlijk warm dus dan is een zwembad altijd welkom.

Er zaten nog 2 Nederlandse jongens bij ons in het hostel. Zij gingen die middag een kanotocht doen en vroegen of wij mee gingen. Dat hebben we gedaan. Echt heel mooi was het daar. Met je kano door de rivier tussen de bergen en de jungle. We hoefden zelf niet te roeien, dus het was voor ons een lui tochtje, maar wel super mooi!

's Avonds hadden we weer met de 2 Nederlandse jongens afgesproken en hebben we leren pokeren. Super gezellig en weer veel gelachen.

Dinsdagochtend zijn we vroeg opgestaan voor een lake tour. Nou we hebben wat meegemaakt!! We werden opgehaald door een busje. Hier zaten al een aantal mensen in, waaronder een Nederlands stel. De jongens uit ons hostel gingen ook mee. Was super gezellig met zijn alle.

We hebben eerst een boottocht gehad van ruim een uur. Echt zoooo mooi! Het enige dat je ziet is water en rotsen en bergen!! We kwamen uit bij drijvende hutjes. Hier mochten we zwemmen of kayakken. Mo en ik zijn samen gaan kayakken. We zijn een smaller stuk in gevaren. Echt prachtig was het daar!! Je vaart echt door de jungle. We voelden ons net Pocahontas. We houden allebei echt van de zelfde dingen, ideaal. Na heerlijk wat rond te hebben gevaren en gedobberd zijn we weer terug gegaan naar de rest. Onderweg nog apen gezien!

Na heerlijk Thais te hebben gegeten gingen we de jungle in. We mochten van ons hotel sandalen lenen, deze had je blijkbaar nodig en hadden wij natuurlijk niet bij... Het begon al goed. Het regende en we kwamen voorbij een bord; gevaarlijk, bij regen niet betreden. Oke... en wat gaan wij daar dan doen.. Nouja onze gids zal wel weten wat we doen. Dus wij een poncho aan en daar gingen we dan. Echt zo gelachen. We zagen er erg charmant uit met onze poncho en sandalen. Het was allemaal super leuk tot dat de gids een mega spin had en deze bij mijn gezicht hield. Ik had het niet aan zien komen en schrok me kapot. Snel liep ik terug naar de rest en die hadden het over BLOEDZUIGERS. Een van de jongens had er al 3 gehad. Vanaf dat moment was ik als de dood voor al die beestjes. Het was behoorlijk klimmen en uitkijken dat je niet uitgleed door al de modder. Ook moesten we regelmatig een rivier oversteken. Eigenlijk heel gaaf allemaal, maar ik was op dat moment druk bezig met beestjes ontwijken hahaha. Na een hele tijd lopen kwamen we bij een grot uit. Hier gingen we in!! Al onze spullen achtergelaten in een waterdichte zak en wij met een zaklamp op ons hoofd die grot in. Mowena keek mij nog aan; gaan we dit echt doen??? Woow het was echt heel gaaf en heel eng! Gelukkig hebben de jongens ons overal doorheen geholpen. Je klimt door die grond, moet door het water, je ziet bijna niks. Soms komt het water maar tot je middel, maar soms moest je ook gewoon echt zwemmen. Het was net een film. Op dat moment was het meer overleven en heel blij zijn als je die grot weer uit was, maar toen we het gedaan hadden was het echt heel gaaf en waren we ook wel een beetje trots op ons zelf! Alleen toen weer terug die jungle in. Als het kon was ik eruit gerend! Uiteindelijk waren we terug bij onze boot en kon mijn poncho uit, ik had hem al die tijd aangehouden, behalve in de grot, omdat ik met dan iets veiliger voelde tegen al die beestjes. Nou ik ben behoorlijk uitgelachen. Mijn poncho was doorzichtig met blauwe nopjes. Zat ik helemaal onder de blauwe stippen, hahahah!
Maar ik gaf er niks om, ik was weer uit de jungle en na een dubbele controle kon ik nergens een bloedzuiger vinden!!

Die avond gingen we na een aanrader van het Nederlandse stel die we die dag hadden leren kennen, bij een tentje langs de weg eten. Toen we daar aankwamen zaten hun en de 2 Nederlandse jongens daar ook. WE hebben gezellig met zijn alle zitten eten. Weer een hele leuke avond. Op een ding na; in de jungle dacht ik dat ik werd gebeten door een bloedzuiger. Ik werd nogal panisch en durfde niet te kijken. Een van de jongens had mijn schoen uitgedaan en zei uiteindelijk dat er niks zat. Ik voelde de 15 minuten daarna nog iets pikken, maar durfde dat niet te zeggen. Ik dacht, hun zullen wel denken, wat een aanstelster. Nu vertelde die jongen 's avonds dat het dus WEL een BLOEDZUIGER was!!!!! WAAAH! Maar goed dat ik dat niet wist toen ik daar in de jungle stond!

De volgende ochtend zijn we naar Koh Phi Phi vertrokken. Dit stond eigenljk niet op onze planning, maar iedereen was er zo enthousiast over.
Echt GEWELDIG was het daar!! Ik vertel jullie hier snel over, maar ga nu afsluiten. Heb last van mijn handen door al dat typen:p.

Mo en ik maken het echt super samen! We zijn al steeds meer aan het proberen van de Thaise keuken. Lekker van kraampjes eten! Het leven als backpacker bevalt ons echt heeeeeeeeeeeeeel goed. Ik raad het echt iedereen aan, die de kans krijgt, GA REIZEN. Ik denk dat er geen beter leven is dan dit! Ik heb zo veel momenten op een dag dat ik denk, Woooow wat hebben wij het goed. We genieten zo erg! Gewoon niet in woorden uit te drukken!!

Ik heb al een aantal foto's op mijn facebook geplaatst: https://www.facebook.com/ilse.vankronenburg/media_set?set=a.521312701284018.1073741827.100002158794701&type=3

Ik probeer jullie zo snel mogelijk de rest van mijn verhalen te vertellen. We maken hier elke dag zo veel mee! We zitten op dit moment in Koh Samui en reizen morgen door naar Koh Phangan, donderdag Full Moon Party!

Tot snel allemaal!! (Sorry voor de spelfouten, ik heb het niet meer nagelezen).

Veel liefs Ilse


  • 17 September 2013 - 12:15

    Maaike V/d Wijdeven:

    Hee Ils, ik heb de foto's al bekeken, echt heel gaaf! En wat heb je al veel mee gemaakt in zo'n korte tijd zeg! Erg leuk om je verhaal te lezen en te horen dat je het naar je zin hebt.. ik wacht al op je volgende verhaal. Nog heel veel plezier en geniet ervan, maar dat komt wel goed. Liefs Maaike

  • 17 September 2013 - 17:27

    Willemijn:

    Hey Ilse,
    Klinkt super allemaal! En fijn dat jullie het helemaal eens zijn wat jullie willen doen dat is wel makkelijk :)
    Gaaf dat jullie al zo veel hebben gezien! Het is wel duidelijk dat je het daar heel erg naar je zin hebt. Ik heb benieuwd naar wat je nog meer gaat beleven en ik hoop voor je dat je volgende verhalen zonder bloedzuigers en andere enge beestjes zijn!
    Liefs Willemijn

  • 17 September 2013 - 23:38

    Ada Van Erp:

    Ilse en Mowena heb erg genoten van jullie belevenissen, had er zelf bij willen zijn.
    Geniet ervan, kijk uit naar jullie vervolg.

    Ook van de mooie foto's die op face book staan genoten.

    Veel plezier.
    Liefs Ada

  • 18 September 2013 - 14:33

    Elles:

    Hee ils!
    Wat een verhalen!
    Super gaaf, en fijn om te horen dat het goed gaat!
    Maak iedereen maar lekker jaloers jaa haha!
    Klinkt allemaal super leuk ils!
    Geniet er nog van, maar dat zal wel lukken zo te lezen;)
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal!
    Liefs,
    Elles

  • 20 September 2013 - 09:26

    Henriette:

    Lieve Ilse
    We hebben je verslag met veel plezier gelezen.
    Wat jullie zien, mee maken en de plezier die jullie hebben wat super om jaloers op te worden.
    Zoals je weet gaan wij met je ouders binnenkort ook 1 weekje genieten.
    Wij wensen jullie nog heeeel veel plezier en blijf vooral genieten, wij blijven natuurlijk ondertussen toch
    op de hoogte.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van Ad en Henriette

  • 03 Oktober 2013 - 19:21

    Carlijn:

    Hee meis,

    Wat leuk om je verhaal te lezen! Goed om te lezen dat alles goed met je gaat.

    Klinkt echt ontzettend gaaf wat je allemaal mee maakt, en zo te horen vermaak je je prima!! Maar dat had ik via de foto's op facebook ook gezien haha echt super! Ben benieuwd naar de rest van je avonturen. Geniet ervan meis!

    x Carlijn

  • 11 Oktober 2013 - 12:32

    Anita:

    Hee Ilse en Mo,

    Wat een verhaal zeg, jullie mam vertelde al over de bloedzuigers. Jullie zijn echt bikkels, ik geloof niet dat ik het gedaan zou hebben.
    Het is weer geweldig om je verhaal te lezen, herken zelfs een beetje het land omdat we zelf Java en Bali hebben gehad. Lijkt er wel op. Blijf vooral zo schrijven is heerlijk om te lezen en je foto's zijn super.
    Geniet er van met zijn twee en zoals wij altijd te horen krijgen als we een weekend gaan: Bij mekaar blijven.
    Dikke Kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 867
Totaal aantal bezoekers 53088

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 24 April 2014

Mijn reis door Thailand, Indonesie en Australie

11 Maart 2012 - 24 Juni 2012

Afstudeerstage in Ghana

Landen bezocht: