Aller laatste verslag vanuit Ghana vervolg - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ilse Kronenburg - WaarBenJij.nu Aller laatste verslag vanuit Ghana vervolg - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ilse Kronenburg - WaarBenJij.nu

Aller laatste verslag vanuit Ghana vervolg

Door: ilseghana

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Juni 2012 | Ghana, Accra

Toen het meisje was opgegeven, ging iedereen eigenlijk ook weer weg. Carlijn en ik besloten om het meisje te wassen en netjes neer te leggen. Ook dit was heftig, ik heb nog nooit iemand verzorgd die overleden is en dan meteen bij een kindje. We vroegen om gaasjes of doeken. We kregen een gaasje en toen zei een collega, het is op.. We kunnen dat kindje toch niet in die rommel achterlaten. Doordat er zoveel troep uit haar neus en mond was gelopen, lag ze daar helemaal in. Gelukkig kregen we na een tijdje van een collega een bakje water met een doek. We hebben het meisje gewassen en het bed schoon gemaakt. Ook lag er nog een schone doek en die hebben we als een jurkje om haar heen gewikkeld en hebben haar er netjes bij gelegd.

Ik vond het zelf achteraf heel fijn om dit te doen. Zo heb ik het voor mijn gevoel toch iets prettiger afgesloten. Ik was blij dat ik dit samen met Carlijn heb meegemaakt. Nu kunnen we er samen over praten.

Weer even over iets leuks. Afgelopen weekend zijn we naar Kokrobite geweest. Een rastadorp aan het strand, waar we in onze vakantie ook zijn geweest. Donderdag ben ik weer in mijn eentje naar Accra gereisd om hier nog een laatste keer met Mowena op stap te gaan. Vrijdag zijn we nog naar het strand gegaan en daarna heb ik haar uitgezwaaid, want ze vloog zaterdag ochtend om 6 uur terug naar Nederland. Het was echt heel raar, bij alles wat je doet of waar we kwamen zeiden we: dit is de laatste keer.. Echt jammer dat de leuke tijd in Accra afgelopen is, maar ik heb er super erg van genoten en kan altijd terug kijken naar een geweldige tijd!

Zelf ben ik vrijdag rond 3 uur richting Kokrobite vertrokken. Ik kwam een uurtje later dan de rest aan. We hadden een super mooi huisje en het was weer heel gezellig op Kokrobite. Lekker aan het strand, goed sfeertje, heerlijk eten (en desserts!) en een goed drankje erbij. Gelukkig hadden we zaterdag goed weer en hebben we lekker aan het stand gelegen.

Morgen hebben we vrij gekregen en gaan we een dagje naar het zwembad. Ik hoop dat we mooi weer hebben en nog een beetje bruiner kunnen worden!! Vrijdag gaan we gewoon alweer onze koffers inpakken!! Jeetje wat gaat het toch snel! Zaterdag vertrekken we rond half 12 richting Accra. We kunnen om 4 uur al inchecken en dan zijn we onze koffers vast kwijt. We willen dan nog lekker ergens gaan eten en rond 8 uur terug naar het vliegveld gaan.

Ik ben nu overal nog foto’s van aan het maken en aan het filmen zodat ik alles aan jullie kan laten zien!!

Iedereen weer heel erg bedankt voor de berichtjes!!!!

Tot zondag, of anders tot snel!!!

Voor de laatste keer; heel veel liefs vanuit het prachtige Ghana!!!

  • 22 Juni 2012 - 10:38

    Chantal:

    Geniet nog van je laatste dagen Ilse!

  • 22 Juni 2012 - 20:07

    Ada En Theo EnzIlse :

    Ilse een succes volle stage verslag voor je en je mede studenten. Neem het nog ff van het mooie warme weer en dan zien we je snel weer hier. Jammer dat Mowena niet te gelijk met jullie naar Nederland reisde . We zijn allemaal erg benieuwd naar je foto's en film verslagen. Ook een fijne rustige terug reis. tot snel.
    Veel liefs van Theo, Ada, Jorg en Marc van Erp

  • 22 Juni 2012 - 20:07

    Ada En Theo EnzIlse :

    Ilse een succes volle stage verslag voor je en je mede studenten. Neem het nog ff van het mooie warme weer en dan zien we je snel weer hier. Jammer dat Mowena niet te gelijk met jullie naar Nederland reisde . We zijn allemaal erg benieuwd naar je foto's en film verslagen. Ook een fijne rustige terug reis. tot snel.
    Veel liefs van Theo, Ada, Jorg en Marc van Erp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 813
Totaal aantal bezoekers 53119

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 24 April 2014

Mijn reis door Thailand, Indonesie en Australie

11 Maart 2012 - 24 Juni 2012

Afstudeerstage in Ghana

Landen bezocht: